Deklaracja dostępności
Przedsiębiorstwo Komunalne Gminy Konstantynów Łódzki Spółka z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.pkgkl.pl.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Treści niedostępne
- Część dokumentów tekstowych może nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych,
- zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentów mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności
Wyłączenia
- dokumenty i treści opublikowane przed 20 października 2018 roku.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: .
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Dariusz Kruk, e-mail: adm@pkgkl.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 500504137. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
W przypadku problemów z dostępnością cyfrową dla osób niepełnosprawnych strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Dariusz Kruk , mail: adm@pkgkl.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 500 504 137. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać: dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Przedsiębiorstwo ma obowiązek zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, pracownik Przedsiębiorstwa niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, Przedsiębiorstwo może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Przedsiębiorstwo odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Przedsiębiorstwo Komunalne Gminy Konstantynów Łódzki Spółka z o.o.
95-050 Konstantynów Łódzki, ul Jana Pawła II 44
Sposób dojazdu:
- Budynek Biura Obsługi Klienta znajduje się przy ulicy Jana Pawła II 46 (główna ulica w Konstantynowie Łódzkim) na zachód od Kościoła pod wezwaniem Świętego Józefa Robotnika. Dojście piesze od przystanków komunikacji miejskiej przy w/w Kościele około 300 metrów. Przy przystanku komunikacji dla osób dojeżdżających od strony Łodzi znajduje się przejście dla pieszych posiadające sygnalizację dźwiękową. Chodnik dla pieszych ma wydzielone pasy dla rowerzystów.
- Autobusy komunikacji miejskiej numer linii 43 są autobusami niskopodłogowymi. W związku z tym muszą być przystosowane do przewozów osób niepełnosprawnych. Dodatkowo autobusy przy drzwiach z niskim wejściem (drugie drzwi) powinny być wyposażone w piktogramy oznaczające możliwość obsługi osób np. na wózku inwalidzkim, wózku dziecięcym itp.
- Najbliższy postój taksówek znajduje się na placu Tadeusza Kościuszki (skwer północno-wschodni) przy skrzyżowaniu z ulicą Łódzką.
Biuro Obsługi Klienta mieści się w Konstantynowie Łódzkim przy ulicy Jana Pawła II 46. Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Jana Pawła II 46 - wejście do Biura Obsługi Klienta oraz Kasy z lewej strony. Oraz wejście do Sekretariatu i Prezesa od podwórka. Obydwa wejścia oznaczone są tablicami w formacie A1 kolor srebrny z czarnymi i czerwonymi literami. Tablice zawierają informację o godzinach pracy przedsiębiorstwa i podstawowe informacje kontaktowe. Do wejścia do Sekretariatu prowadzą schody. Żadne z wejść nie posiada podjazdu dla wózków. Przy wejściu do Biura Obsługi Klienta (z lewej strony schodów na wysokości około 1 m znajduje się dzwonek przywoławczy dla osób niepełnosprawnych. Wejście do Sekretariatu nie jest niezbędne do załatwienia wszystkich spraw sprawami tymi zajmuje się Biura Obsługi Klienta.
Biuro Obsługi Klienta posiada 3 stanowiska do obsługi Klientów usytuowane naprzeciwko wejścia głównego, oraz miejsce dla osoby oczekującej na obsługę po lewej stronie. Kasa Przedsiębiorstwa znajduje się po prawej stronie (patrząc od wejścia).
Klienci P.KG.K.Ł. Sp. z o.o. są przyjmowaniu również w budynku Wydziału Wod-Kan ( bud. E) wewnątrz przedsiębiorstwa gdzie nie ma podjazdu dla wózków (1 schodek) a po wszystkich pomieszczeniach można poruszać się swobodnie - brak barier architektonicznych. Z powodu odległości do pokonania wszystkie niezbędne sprawy w tym wydziale można załatwić w BOK.
Przejście z Biura Obsługi Klienta do Sekretariatu jest możliwe przez hol zlokalizowany obok Kasy.
Załatwianie spraw klientów Przedsiębiorstwa odbywa się w sali Biura Obsługi Klienta lub w okienku dla klientów Wydziału Komunalno - Mieszkaniowego, po wcześniejszym wywołaniu odpowiedniego pracownika. Zgłoszenie sprawy do Wydziału Komunalno - Mieszkaniowego odbywa przy dowolnym stanowisku Biura Obsługi Klienta.
Budynek nie jest przystosowany do poruszania się w nim dla osób korzystających z wózków. Skorzystanie z dzwonka przywołującego spowoduje wyjście pracownika Przedsiębiorstwa na zewnątrz i udzielenie pomocy przy wejściu do Biura lub obsłużenie klienta w możliwie najlepszy i najskuteczniejszy sposób bez względu na powody jego wizyty. W razie potrzeby pracownik Biura Obsługi Klienta przekaże sprawę odpowiedniej osobie o czym klient zostanie poinformowany.
Wszystkie pomieszczenia udostępnione klientom znajdują się na parterze. W budynku nie ma toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych oraz pomieszczenia dla matki z dzieckiem.
Brama wjazdowa przy ulicy Jana Pawła II 46 (po wjechaniu skręcić w prawo) prowadzi na rozległy parking dla samochodów, na parking kierują tablice informacyjne w kolorze niebieskim. Aktualnie na parkingu nie wydzielono miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynkach Przedsiębiorstwa nie ma pętli indukcyjnych.
W Budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W Przedsiębiorstwie nie ma osoby znającej Polski Język Migowy ani alfabet Braila. Po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikiem Biura Obsługi Klienta odpowiedniego terminu istnieje możliwość skorzystania z usługi tłumacza.